Ukończyła PWSSP w Łodzi uzyskując dyplom w 1996 r.
Zajmuje się malarstwem, fotografią, haftem, tworzy obiekty–ubrania o nieużytkowym charakterze.
W malarstwie, fotografii i obiektach interesuje ją pogłębiony psychologicznie portret, w którym ciało stanowi formę relikwiarza – "puszki na ducha". Jej wcześniejsze prace dość bliskie są "klasycznym" portretowym wizerunkom. Nie chodzi w nich jednak o wierność w oddaniu rysów twarzy, lecz wydobycie esencji i energii. Postaci z jej obrazów są usztywnione, a nawet "zapakowane" w sztywne formy. Przy takim sposobie traktowania postaci, gdy ogólna forma jest zapięta i powściągliwa, każdy najmniejszy gest – odchylenie dłoni, kosmyka włosów, drobne ranki, zadrapania srebra w tle – nabierają znaczenia i budują ekspresję obrazu. Z czasem w jej malarstwie obok wizerunków ludzi, pojawiły się fragmenty ciała: dłonie oraz zakamarki cielesności – uszy, pępek, źrenice, tkanki, sploty jelit i kosmyki włosów. Te oddane ze starannością "fragmenty" są także portretami, w odczuciu autorki – intymniejszymi niż podobizny twarzy. Równolegle z modyfikacją tematyki zmianie uległa materia i technologia malarska. W 2004 r. podobrazie płócienne zastąpione zostaje zaprawą kredową na desce, która umożliwia autorce reliefowe opracowanie powierzchni w celu oddania iluzji pulsowania, miękkości, ciepła ciała, penetrację w głąb obrazu, instalowanie małych obiektów, włosów, błon, iluzji powłok i organów. "(…) przez ten gest autorka realnie i symbolicznie dokonuje utożsamienia obrazu z ciałem. Maluje już nie obrazy ciała, ale ciało obrazu… Sam obraz staje się materią »cielesną«". Śledząc malarstwo Magdaleny Moskwy na przestrzeni lat, odnosimy wrażenie powolnego, nieustannego zbliżania się od ogólnego wizerunku do najdrobniejszych fragmentów ciała, skóry, a nawet wnętrza ciała. Ostatnio wzmagająca się haptyczność, gładkie i miękko uformowane powierzchnie budzą chęć dotykania obrazu. Te "zbliżenia" – w najnowszych obrazach graniczące z przedstawieniami abstrakcyjnymi – w odczuciu autorki pozwalają jej wyrzucić poprzez obraz czystszy i bardziej uniwersalny ładunek ekspresji i energii. Obiekty–ubrania tworzone przez Magdalenę Moskwę są formą mentalnych kombinezonów, specyficznych kostiumów zbierających odciski ciała. Powstające od 2008 sztywne kaftany stanowią rodzaj pancerza, który więzi, ale też ochrania, i nawiązują bezpośrednio do form wypukłych "koszulek" z obrazów.
2015 Gwarancja Kultury 2015. w kategorii Sztuki wizualne
1996 Dyplom w PWSSP im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi (Wydział Tkaniny i Ubioru, Katedra Druku na Tkaninie)
1994 Stypendium Ministra Kultury i Sztuki
PRACE W ZBIORACH:
Muzeum Sztuki w Łodzi,
Zachęta Narodowa Galeria Sztuki w Warszawie,
Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi,
Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Łodzi Znaki czasu,
Regionalna Zachęta Sztuki Współczesnej w Szczecinie
Galerii Opus,
prywatnych
WYBRANE WYSTAWY:
1997 Ja, Muzeum Historii Miasta Łodzi
1998 Kobiety i Mężczyźni, Galeria Manhattan, Łódź
2000 Najgroźniejsze Pędzle, Królikarnia, Warszawa
2001 Kobieta o Kobiecie, BWA Bielsko Biała
2002 International Young Art 2002, Art Link, Nowy Jork, Tel Aviv, Amsterdam
2003 Otwarta Wystawa, Muzeum Książki Artystycznej, Łódź
2003 Obraz roku 2003, finał konkursu, Królikarnia, Warszawa
2004 Made in, Strasbourg
2004 Nomana I, wystawa indywidualna, Galeria Opus, Łódź
2004 W czterech ścianach, Biennale Sztuki Łódzkiej
2004 Piękno, czyli efekty malarskie, BWA Bielsko Biała, BWA Wrocław
2005 m-Łódź identyfikacja, BWA, Łódź, Arsenał, Poznań, BWA Bielsko-Biała, Wozownia, Toruń
2005 Nomana II, wystawa indywidualna, Galeria ABC, Poznań
2005 EGO, Wystawa laureatów Konkursu im. Wł. Strzemińskiego w ramach obchodów 60 lecia ASP w Łodzi
2006 Jej Portret-nie Wierny, Galeria Manhattan, Łódź
2006 Correspondances, Hall des Chars, Strasbourg
2006 Stan wewnętrzny, CK Zamek, Poznań
2006 Noc Art, Muzeum Książki Artystycznej, Łódź
2006 Sztuka przetrwania, Galeria Willa, Łódź
2006 Śniadanie w Muzeum, Kolekcja Łódzkiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, Muzeum Sztuki w Łodzi
2006 Nomana III, Wystawa indywidualna, Galeria Sztuki Sceny Plastycznej KUL, Lublin
2006 Nomana IV, Wystawa indywidualna, Galeria Artinfo.pl w Fabryce Trzciny Warszawa
2007 Art Amsterdam 2007, z Galerią Klimy Bocheńskiej, Amsterdam
2007 Viennafair 2007, z Galerią Piekary, Wiedeń
2007 17 mgnień wiosny, Młoda polska sztuka z kolekcji Galerii Piekary, BWA Sopot
2007 Nomana V, wystawa indywidualna, ekspozycja z cyklu Rok kobiet, Galeria Nowych Mediów, Gorzów Wielkopolski
2007 Berliner Liste 2007, z Galerią Piekary, Berlin
2007 Depresja, Galeria Arsenał, Białystok
2007 Siła formalizmu, Kolekcja Sztuki XX i XXI wieku, Muzeum Sztuki w Łodzi
2007 Nomana VI, wystawa indywidualna, Galeria Raven, Kraków
2007 Nomana VII, wystawa indywidualna, Wizytująca Galeria, Warszawa
2008 Nomana VIII, wystawa indywidualna, Galeria Piekary, Poznań
2008 Depresja, Bunkier Sztuki, Kraków
2008 Poza zasadą rzeczywistości, kolekcja sztuki XX i XXI w., Muzeum Sztuki w Łodzi
2008 Magda Moskwa & Kiraly Gabor, Galeria Platan, Instytut Polski, Budapeszt
2008 CDN, Festiwal Dialogu 4 Kultur, Łódź
2008 Nomana IX, wystawa indywidualna, Galeria Opus, Łódź
2009 Czynnik Katolicki w sztuce Polski i Niemiec, Muzeum Historyczne Miasta Regensburg, Kościół Minorytów, Regensburg, Niemcy
2009 A2, Galeria -1, Centrum Olimpijskie, Warszawa
2010 Sukienka, CSW, Elektrownia, Radom, CK Zamek, Poznań
2010 Nomana X, wystawa indywidualna, Galeria Amfilada, Olsztyn
2010 Intymność, wystawa zbiorowa, Latająca Galeria, Warszawa
2011 Nomana XI, wystawa indywidualna, Galeria Nowy Wiek, Zielona Góra
2011 Brudna Woda, PGS Sopot
2011 Piękna Pogoda, Fundacja Galerii Foksal, Warszawa
2011 Nowe tendencje w malarstwie polskim, BWA Bydgoszcz
2011 Beata Ewa Białecka i Magdalena Moskwa, Galeria El, Elbląg
2012 Korespondencje. Sztuka nowoczesna i uniwersalizm, Muzeum Sztuki w Łodzi
2012 Lodz In Wien, Dasviadukt, Wiedeń
2013 Cielesność obrazu, wystawa indywidualna, Galeria Sztuki Wozownia , Toruń
2013 Nomana XII, wystawa indywidualna, Galeria Opus, Łódź
2013 Nomana XIII, wystawa indywidualna, Galeria OdNowa, ASP Łódź
2013 Na zachętę do muzeum, Muzeum Sztuki w Łodzi
2013 Biografie rzeczy, Muzeum Historii Żydów Polskich, Warszawa
2014 Co widać. Polska sztuka dzisiaj, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Warszawa
2014 Cielesne kontinuum, Galeria 13 muz, Szczecin
2014 Nomana XIV, wystawa indywidualna, Wizytująca Galeria, Warszawa
2014 Cielesne kontinuum, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń
2014 Corpus, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa
2014 Rzeczywistość obrazu, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi
2015 Magda Moskwa Nomana, wystawa retrospektywna, Muzeum Sztuki w Łodzi
2015 (Nie) dotykaj! Haptyczne aspekty sztuki polskiej po 1945 roku, CSW, Toruń
2015 Stan życia – polska sztuka współczesna w globalnym kontekście, Chińskie Narodowe Muzeum Sztuki w Pekinie
2015 Zuzanna Ginczanka. Tylko szczęście jest prawdziwym życiem, Muzeum Literatury, Warszawa
2015 Malarki, Galeria Biała, Lublin
2016 Utopia–Dystopia–Atopia, ASP, Łódź
2016 Art next to fashion, CSW, Toruń
2016 Rzeczy, Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne w Łodzi
2017 Życie jest ekstremalnie piękne, Szklarnia Szkoły Filmowej w Łodzi
2018 Bierzcie to jest ciało moje, Miejsce Sztuki 44, Świnoujście
2018 „Czy może Pani sprawdzić, czy sny nie zaplątały mi się we włosach”, Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej, Ustka
2018 Pret-a-porter, Lokal_30, Warszawa
2018 Dzieci światła, 10 Wystawa Kuratorska Bielskiej Jesieni 2018, Galeria Bielska BWA
2018 Zrzuty, Galeria Opus, Łódź
2018 Zajście, Wizytująca Galeria, Warszawa
2019 Podobają mi się kwiaty, Galeria lokal_30, Warszawa
2019 Farba Znaczy Krew, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Warszawa
2019 Historie o starości, Galeria Arsenał, Białystok
2019 Borderline, Wystawa Główna Triennale Rysunku, Muzeum Współczesne, Wrocław
INNE:
2008 Kostiumy do sztuki teatralnej pt. Makbet w reż. Mariusza Grzegorzka, Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi
2018 Kostiumy do sztuki teatralnej pt. „Otchłań” w reż. Mariusza Grzegorzka, Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi